Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ontstekingstypes

Go down 
4 posters
AuthorMessage
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeWed Sep 24, 2008 10:15 am

Als ik me niet vergis, is er nog geen concreet overzicht beschikbaar op Maarten's site. Daarom wil ik hier een lijst met alle voor- en nadelen samenstellen. Op de site van www.motelek.net zijn de schema's beschikbaar. Weet je nog andere types en heb je er ervaring mee? Noteer ze dan aub.

Als er genoeg info is verzameld, dan zal ik een sticky maken met een duidelijk overzicht van elk type en passend schema.


Uit het hoofd:

standaard
-Platine Bosch licht type (6V)
-Platine Bosch zwaar type (6V)

elektronisch:
-Bosch 6V
-Kokusan 6V (met of zonder batterij)
-Kokusan 12V (met of zonder batterij)

racing elektronisch
-Kröber
-Motoplat
-Thyron



Mijn bemerkingen
-Bosch platine: lichte versie is TE licht als je sneller wil dan 40 km/u, zwaardere versie is goed. Beide kunnen op een geforceerd cilinder.

-Bosch Elektronisch: is 'maar' 6V tov de andere eletronische types, past niet op een geforceerde cilinder, kan je geen standaard batterij mee opladen (enkel die kleintjes die op Kreidler steken)

-Kokusan 12V: geeft een hoop Watts door, kan je gerust een standaard batterij mee opladen. Kan je niet op een geforceerde cilinder hangen, maar mits ander vliegwel wel naar het schijnt.


Last edited by kaZeta on Tue Dec 13, 2011 11:42 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
RM-mer




Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw)
Post count : 138

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeWed Sep 24, 2008 2:02 pm

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=1704

Met een elektronische bosch kan je zeker en vast een gewone batterij op laden, aangezien ik al met een brommer ontsteking (5w batterij spoel) een 6v7A batterij vol krijg.

Het verschil tussen de zware en lichte platines ligt hem vooral in de veer. Tot 12000 toeren (90?km/u) gaat het goed met 'lichte'.

Meestal is het probleem echter de condensator. Als je veel toeren draait heb je een lange nodig.
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeWed Sep 24, 2008 3:38 pm

Ach, heb ik niet gezien, bedankt voor de link, misschien dat ik de info wel ga pikken Wink

Maar mijn bedoeling is om een FAQ te maken waar je direct de voor en nadelen bij ziet per type. Zodanig kan je direct opmaken welk type je wil naargelang je behoeftes. Zijn er nog andere types?
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Kenneth




Location : Edegem
Kreidlers : 3
Post count : 10

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeFri Sep 26, 2008 12:36 pm

Goed idee!

Ben zelf aan het denken om eens een elektronische ontsteking aan te schaffen, weet alleen niet goed welke ik het beste kan kopen.
Het is voor die gele kreidler van me, Athena cilinder bewerkt door LVS (kr.nl), 18mm Bing en 4P Homoet.
Volgens mij moet hij beter kunnen presteren dan nu het geval is en ik denk dat de ontsteking daar zijn aandeel in heeft (platine "zwaar"?)

Wat stellen jullie voor?
Back to top Go down
Kenneth




Location : Edegem
Kreidlers : 3
Post count : 10

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeFri Sep 26, 2008 12:37 pm

Heb trouwens net het blokje er vanonder gehaald, lekt namelijk Sad
Ik denk aan de kickstarter maar ben er niet 100% zeker van
Back to top Go down
RM-mer




Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw)
Post count : 138

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeMon Sep 29, 2008 12:03 pm

Aan kenneth:

Mijn groene rs loopt rond de 12000 toeren op een punten ontsteking en hij mist niet één slag. (100 km/u op teller)

Het klopt volgens mij niet dat een elektronische ontsteking merkbaar verschil geeft bij een motor onder de 7 pk.

Het enige merkbare verschil is denk ik het verschil tussen de oren, en in de portefeuille Wink

Als je meer vermogen wil kan je best een 20mm carbu aanschaffen en je spruitstuk ervoor aanpassen, ook de uitlaat kan beter.
De 'universele' homoet 4P, is zo een geval dat 'op alles past maar' voor niets goed (lees optimaal) is.
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeMon Sep 29, 2008 3:55 pm

Ik kan je zo zeggen dat een puntenontsteking op een geforceerde dik kut is bij regenweer als je zonder afdekplaatje rijdt (wat ik dus altijd heb gedaan omdat ik niet wist dat dit bestond...)

1 plasje doorwaden en je mag van geluk spreken dat er niets in het koelgat spettert. Dus: zeker afdekplaat op een geforceerde!
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Kristof_RS




Location : Schilde
Kreidlers : 1 Zwitserse florett RS '73
Post count : 13

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeMon Sep 21, 2009 4:00 pm

Hallo,

Waarschijnlijk heeft er in mijn ontsteking een kortsluiting plaatsgevonden met het toevoegen van een 12 v batterij om iets te testen. Ik had eer een standaard elektronische ontsteking 6v Bosh erop staan. Wat en waar raden jullie mij aan om er een te kopen ?

hartelijk dank
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeTue Sep 22, 2009 6:46 am

Een Bosch 6v electronisch? Kan je bij mijn weten niet nieuw kopen. Of tweedehandszoeken, of een Kokusan 6v zoeken, Homoet heeft die wel dacht ik.
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Kristof_RS




Location : Schilde
Kreidlers : 1 Zwitserse florett RS '73
Post count : 13

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeWed Sep 23, 2009 5:53 pm

Ik heb al eens wat rondgehoord en je kan er nog hier en daar wel aan een 6v bosh geraken.
http://www.kreidlerman.nl/index.php?page=8-ontsteking heeft allerlei ontstekingen in aanbieding.

Een handige site om iets op te zoeken is ook:
http://kreidler.startpagina.nl/
hierop staan allerlei kreidler sites, verdelers etc.

Gr Kristof
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitimeTue Dec 13, 2011 11:40 am

Standaard richtprijzen Bosch mHkz 6V

Tweedehands: € 150
Nieuw :€ 300 (dacht dat Jacco deze wel had)
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Sponsored content





Ontstekingstypes Empty
PostSubject: Re: Ontstekingstypes   Ontstekingstypes Icon_minitime

Back to top Go down
 
Ontstekingstypes
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Restoring :: Tips & Techniques-
Jump to: