Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 jan1963

Go down 
5 posters
AuthorMessage
jan1963




Kreidlers : 1
Post count : 5

jan1963 Empty
PostSubject: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSat May 23, 2009 5:12 pm

hoi, na vele jaren brommerloos te zijn geweest (ik ben ondertussen 46) is er vorige week een kreidler aangeschaft. Meestal zal m'n bijna 17-jarige zoon er mee gaan rijden. Nu toert hij rond op zo'n rijdend chemisch toilet Embarassed

Zoals gezegd kochten we na een korte zoektocht dus een Kreidler. Het is een RMC-S uit 1977 en hij is afkomstig uit het Kreidler-minnende Nederland.
Er zit wel een hele hap werk aan. Het is een Nederlander, dus heeft (had) hij pedalen ipv vaste voetsteuntjes. Ik zeg 'had', want één of andere kluns heeft ze er doodleuk afgeslepen en er vaste steuntjes onder geprutst. Dit is eigenlijk het enige grote nadeel. Nog een nadeel is dat de versnellingsbak rammelt als de tanden van m'n grootje op een koude winterochtend, maar dat speelt niet zo'n grote rol. We zijn immers op zoek naar een andere goede bak met kickstarter.
Maar dit is allemaal voor de wintermaanden. Voorlopig maken we hem gewoon rijklaar (voorrem zit vast, kan een onderhoudje gebruiken enz) en dan kan m'n zoon er mee leren rijden. Z'n scooter heeft immers geen versnellingen en hij zal dus moeten leren rijden met een echte brommer. Zodra hij dat kan zal ik hem ook janet-af verklaren cheers
Zodra het winter wordt en het geen weer meer is om de Kreidler uit te laten wordt hij gerestaureerd voor zover de financiën dat toelaten.
Ondertussen zijn we ook nog op zoek naar een tweede Kreidler. Bij mij begint het ook te jeuken en tochtjes maken samen met m'n zoon zie ik wel zitten.

Enkele foto's van de RMC-S zoals hij er nu bij staat:

jan1963 Img_0055_resize_124

jan1963 Img_0054_resize_153
Back to top Go down
den willem

den willem


Location : Gent
Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 7:56 am

Dag Jan,

Welkom op het forum! Je hebt idd een rasechte Hollander te pakken;-) (zie gele plaatje op het voorspatbord) Als je er wat tijd en geld in steekt, krijg je echt wel een mooie brommer!
Als je eens kijkt op het typeplaatje en het typenr hier eens neerzet, dan kunnen we je wel een foto tonen van hoe de Kreidler er normaliter volledig afgewerkt uitzag!


gr,

Willem

ps: waarvoor hangt die motoplaat erop?
Back to top Go down
mattias

mattias


Location : willebroek
Kreidlers : 2
Post count : 86

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 10:00 am

welkom,

een kickstartblok is echt wel een genot tov een trapperblok en dat geld zal je je niet beklagen.
succes
Back to top Go down
jan1963




Kreidlers : 1
Post count : 5

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 5:58 pm

willem, da's geen motoplaat. da's het Nederlandse kenteken. Het is een K53-402

Nog wat anders: we zoeken nog een tweede kreidler, ook een RMC. probleem is dat de meeste Belgische kreidlers geen papieren hebben. Mijn verzekeringsagent wil niet verzekeren zonder gelijkvormigheidsattest. hoe los je dat op? Ik weet dat een brommer van voor 73 geen gva moet hebben, maar een RMC is jonger
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 6:57 pm

Hoi Jan, mooie Kreid!
Na een kleine cosmetische ingreep zal die er weer prachtig uitzien.
Voor onderdelen kan je altijd in ons daarvoor bestemde koop-/verkooptopic kijken.

Tot binnenkort,

Tom
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
den willem

den willem


Location : Gent
Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 9:02 pm

Mijn verzekeraar maakte daar geen probleem van.
Wel ben ik naar de politie geweest voor een aanvraag tot duplicaat van mijn GVA. Aangezien Kreidler al 20j failliet is, komt dat duplicaat er nooit natuurlijk. De agent in kwestie raadde me aan de aanvraag op zak te houden en bij eventuele controle alles uit te leggen. Nooit problemen mee gehad.


gr,

Willem
Back to top Go down
den willem

den willem


Location : Gent
Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeSun May 24, 2009 9:06 pm

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=12621

Een folder van die periode waarin jouw Kreidler staat!
Back to top Go down
jan1963




Kreidlers : 1
Post count : 5

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeMon May 25, 2009 8:32 pm

merci, Willem!
Back to top Go down
RM-mer




Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw)
Post count : 138

jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitimeWed May 27, 2009 7:35 am

Hallo Jan, leuke basis om iets moois van te maken.

Dat de trapas afgslepen is, en er vaste voetsteunen onder staan, vind ik persoonlijk zeer goed!
Dit is vele malen veiliger dan trappers, en een goed afgesteld blokje aanlopen vraagt maar een half metertje duwen.

Veel succes met je oldtimer!

Thibaut
Back to top Go down
Sponsored content





jan1963 Empty
PostSubject: Re: jan1963   jan1963 Icon_minitime

Back to top Go down
 
jan1963
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: The beginning... :: Introduce yourself here-
Jump to: