Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ombouw naar motorfiets

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Johan

Johan


Location : Hove
Kreidlers : 1
Post count : 5

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: omschakeling naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 9:23 am

even een vraagje, dat voor jullie 'kenners' misschien evident is.... maar daarvoor zijn forums, niet Very Happy ?

Ik heb sinds m'n tienerjaren een Kreidler Florett K54 LF.
Puur uit jeugdsentiment deze terug laten verzekeren, en sinds enkele weken rij ik hier - na 12 jaar stilstand - terug met rond. Starte van bij de eerste poging... ongeloolflijk.

Super leuk, hoewel ik me de 40 km per uur toch sneller herinnerde...

dus mijn vraag: kan ik dit type bromfiets eveneens laten omzetten naar motorfiets ?
Is dit een kleine 'ingreep', of moet heel de brommer uit elkaar ?
Enig idee wat me dit zou kosten aan ombouwkosten ? (hou er rekening mee dat ik niets - lees écht niets - van techniek ken en dit dus zal moeten laten doen... ?



Tot slot: Ik woon in Antwerpen... enige idee waar ik iemand kan vinden in de buurt die Kreidlers onderhoudt ? Heb deze nu even binnengebracht bij Cycle Jeep in Deurne, maar dit zijn hier zeker geen experts van.
Zo zou bv de olie in m'n voorvork moeten bijgevuld worden , en ondanks handleidingen op Nederlandse sites, lukt me dit echt niet.

voila, heel wat vragen Smile

[
Back to top Go down
mattias

mattias


Location : willebroek
Kreidlers : 2
Post count : 86

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 9:57 am

Hallo en welkom,

Het kan zijn dat je brommer na al die jaren gewoon niet zo snel meer rijdt als vroeger, let er op dat je wel minstens de olie uit je blok vervangt.

Het omzetten van brommer naar moto kan zonder de kreidler uit elkaar te halen, maar je moet er wel wat papierwerk bijhalen, denwillem bv weet daar meer over.

Verder zijn er wel wat mensen uit het antwerpse, Kazeta woont int stad en ik niet ver eraf, in willebroek.
Back to top Go down
Johan

Johan


Location : Hove
Kreidlers : 1
Post count : 5

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 5:21 pm

Bedankt voor dit super snelle antwoord, mattias

De olie heb ik effectief vervangen (zeer trots, toch iets dat ik kan Smile), maar veel meer dan 45 haalt de brommer niet.

Als ik dit tot motorfiets wil omzetten - naast het papierwerk - wat moet er dan precies gebeuren ?

Is dit een andere uitlaat, of afstelling of ?

Zou mooi zijn moest ik hiermee bv een gezonde 80/u mee kunnen halen... tenzij dat dit type Kreidler daar natuurlijk niet voor geschikt is ?
Back to top Go down
mattias

mattias


Location : willebroek
Kreidlers : 2
Post count : 86

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 6:26 pm

Je kan de 80 halen door een andere cilinder en carburator te kopen,
5,2 of 5,8pk
Een 5 versnellingsbak is beter voor die setup, maar met een 3 bakje lukt dat ook wel.
Ik heb nu op mijn TM een 5pk cilinder en daar haal ik net de 80 mee (dan moet ik wel wat gaan liggen).
Mijn kreidler is trouwens nog gewoon B klasse, ik laat dat zo omdat ik geen zin heb in het papierwerk en er toch maar soms mee rij op zondag.
Back to top Go down
Johan

Johan


Location : Hove
Kreidlers : 1
Post count : 5

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 6:41 pm

OK, andere cilinder en carburator... ik 'plop termen' (ik weet hier echt niets van ), wil dit dus zeggen dat de motor van de brommer weldegelijk helemaal open moet, niet ? LIjkt me nogal ingrijpend...

Ik herinner me van vroeger dat er toen voor kleine bromfietsjes (type camino ) speciale uitlaten waren om deze sneller te laten rijden....

Kan zoiets voor een Kreidler ?

Ik vermoed dat een andere cylinder en karburator een dure grap zijn.

Ik ben namelijk ook een 'zondagsrijder', dus 'trukjes' om de Kreidler wat op te drijven zonder volledige ombouw zijn misschien voldoende ?
Back to top Go down
mattias

mattias


Location : willebroek
Kreidlers : 2
Post count : 86

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeSun May 24, 2009 6:48 pm

ik weet niet welke cilinder je nu hebt, het kan zijn dat je wat sneller kan rijden door een andere carburator te monteren, maar veel zal dit niet zijn. Misschien voorste tandwiel een tandje groter.
Een andere uitlaat werkt bij deze kreidlers niet.
Om een cilinder te vervangen moet je motorblok niet helemaal uit elkaar hoor.

Als je echt een goede cilinder wil dan kost dit toch 150€, of je kan een cilinder zonder zuiger kopen, voor pakweg 60€, maar dan moet je nog een goede zuiger erbij kopen en daarvoor moet je in nederland zijn.

Wat je nu wel al kan doen is je carburator schoonmaken, je ontsteking (laten) op tijd zetten, en je uitlaat ontkolen, nieuwe bougie, ketting aanspannen, banden oppompen...12 jaar stilstand is niet niks
Back to top Go down
Johan

Johan


Location : Hove
Kreidlers : 1
Post count : 5

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeMon May 25, 2009 4:55 pm

Ok bedankt.

Olie is vervangen, banden opgepompt.
De uitlaat ontkolen kan ik ook nog net (denk ik )
carburator durf ik niet aankomen...


Als ik deze dingen zou doen, hoeveel zou zo'n 3 versnellingskreidler dan moeten halen ?

De brommer is nog volledig in orginele staat, dus ik vermoed dat dit de originele cilinder nog is...

Verder: indien er iemand in de buurt van Antwerpen (Hove) wat wil bijverdienen met te sleutelen aan m'n brommer, mag hij/zij me gerust contacteren. Het vervangen/bijvullen van de olie op de voorvork lijkt me dringend...
Back to top Go down
den willem

den willem


Location : Gent
Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitimeMon May 25, 2009 5:48 pm

Ik weet niet uit welk jaar je Kreidler is, maar volgens deze site loopt die met de handbak zo'n 40km/u...


zie: http://www.kreidler-museum.de/1977lf.htm
Back to top Go down
Sponsored content





Ombouw naar motorfiets Empty
PostSubject: Re: Ombouw naar motorfiets   Ombouw naar motorfiets Icon_minitime

Back to top Go down
 
Ombouw naar motorfiets
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» hulp ombouw 3-bak hand naar 5-bak voet
» Inschrijving bromfiets naar motorfiets pirrebmw
» Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets
» Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs
» Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Restoring :: Tips & Techniques-
Jump to: