Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Hi peeps!

Go down 
+9
Hengst
YveRs
HotWheels
mattias
den willem
michael_lokeren
3 Bak Hand
Yves
kaZeta
13 posters
AuthorMessage
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Hi peeps! Empty
PostSubject: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeFri Oct 05, 2007 4:30 pm

Wel, ik ben dus kaZeta (Tom).

Ik vond al een hele tijd dat er eens werk moest gemaakt worden van een Belgische club. Natuurlijk hoort daar een site en forum bij. Ik heb hier weinig to geen ervaring in, maar toch vind ik dat het -redelijk- begint te lukken. Als ik meer te vertellen heb over mezelf, dan zal ik dit hier posten.

11 jaar geleden kreeg ik het virus te pakken van YveRs toen ik mijn hybryde LF van hem kocht (het feitelijke RS-frame waar ik momenteel aan werk). Toen ik 19 werd, kocht ik me een 4-bak RMC die loeihard ging!


Last edited by on Mon Oct 29, 2007 12:39 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Yves




Location : Heist-op-den-Berg
Post count : 9

Hi peeps! Empty
PostSubject: Yow de manne en hopelijk ook dames.   Hi peeps! Icon_minitimeMon Oct 08, 2007 2:55 pm

Hoi,
Ik ben Yves woonachtig te Heist-op-den-Berg ben nu in het bezit van GT (67) welke ik nu aan het restaureren ben naar eigen smaak dus met een 5 bak indirect een Weiman wielen met schijfrem, intussen heb ik een K54/32D 3 bak voet bijgekocht in Aken en waar de papieren voor een motoplaat nu in aanvraag zijn.


Greetz,

Yves


Last edited by on Mon Oct 29, 2007 2:07 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
3 Bak Hand

3 Bak Hand


Location : Westrode
Kreidlers : Kreidler Florett Rs 69, Kreidler Florett Lh 68
Post count : 186

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeMon Oct 08, 2007 6:21 pm

Jie,

Ik ben 3 Bak Hand (Serge) en kom uit de noordrand van brussel (vlaams-brabant). Ik heb een 3 Bak Hand kreidler uit '68 en een Kreidler RS uit '69. Ook restaureerde ik voor een vriend een 3 Bak hand ook uit het jaar '68. Behalve met kreidlers rijd ik ook met twee oude Alfa's en een Moto Guzzi.
Mocht er een van de aanwezigen op de eerste samenkomst in lokeren een zwart gereedschapsbakje en een sportbeugel of rekje hebben voor mijn rs, gelieve dan even iets laten weten.

Gr en tot dan

Serge
Back to top Go down
http://www.deepvalleymotors.be
michael_lokeren

michael_lokeren


Location : Lokeren
Kreidlers : Uiteraard
Post count : 8

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeMon Oct 15, 2007 7:03 am

Dag allemaal!
Ik ben Michaël_Lokeren, voornaam dus Michaël, wonende in Lokeren. Heb ik meteen mijn zeer originele en vergezochte nickname uitgelegd.
Ik ben nu 23 jaar en ik heb al sinds mijn twaalfde een Kreidler met 3bak hand, bouwjaar 1969. Deze is nog steeds in puur originele staat (lak, onderdelen, alles,...) en ik wil dit zo lang mogelijk zo houden, dans son jus zoals ze zeggen.
Een jaar of vier geleden heb ik een Kreidler RS bijgekocht met SB cilinder. Deze heb ik wel helemaal gedemonteerd en weer compleet gemaakt.
Voorts heb ik nog wat oude brommertjes staan maar niet veel bijzonders. Ik heb ook een JAWA 175cc van 1957.
Ik ben lid van enkele oldtimerclubs en rij vaak ritten mee, maar dan altijd met een oldtimer auto, nog maar zelden met een tweewieler een rit gereden.
Back to top Go down
http://www.michaelaudenaert.net
den willem

den willem


Location : Gent
Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeMon Oct 15, 2007 4:28 pm

Zoals mijn nick al doet vermoeden heet ik dus Willem.
Ik ben 18 jaar oud en woon te Gent.
Ik rijd op een quasi originele Belgische RM. Op het motorblok na is deze dus identiek aan de RS...Wink
Bouwjaar 1975 én hij is kanariegeel;o)
Hij is vroeger van mijn vader geweest en heeft daarna 20jaar in een garage gestaan.
Het is mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste brommer, ik rijd er op sinds mijn 16e.
Hij is niet in nieuwstaat, maar ziet er naar mijn mening nog zeer goed uit.
Ten gevolge van een accidentje heb ik wel 2 kapotte pinkers, maar dit type is helaas zeer moeilijk te vinden... Crying or Very sad
Ook ben ik eens aangereden geweest waardoor mijn achterspatbord en accubakjes al eens opnieuw gespoten zijn.
Ik zou nog eens werk moeten maken van mijn buddy (mousse verdwijnt stilaan), maar voor de rest zou ik hem graag zo houden.
Ooit zou ik hem ook nog eens als moto willen inschrijven en een SB'tje vinden...;o)

groeten,
Willem
Back to top Go down
mattias

mattias


Location : willebroek
Kreidlers : 2
Post count : 86

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeWed Oct 17, 2007 10:28 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Mattias uit willebroek en ik heb sinds kort een kreidler (kort is een maand of drie). 'T is toch wel deels te danken aan Serge (3 bak hand) dat ik een Kreidler heb en geen ander merk ofzo.
Ik heb een florett van 73 met 4 voetversnellingen, helemaal herspoten maar dat heb ik zelf niet gedaan, 'k heb hem zo gekocht. Florettje in de kleurencombinatie grijs-groen, en dat blijft veruit het mooist vind ik.
Ik heb een brommer gekocht om mee naar school te rijden (ik ben net 19 btw), maar nu ik een kreidler heb, begint het te kriebelen en zou ik wel graag meer oldtimerbrommers kopen.

Voila that's it, in Lokeren zullen we elkaar wel spreken he.

Groetjes
Mattias
Back to top Go down
HotWheels

HotWheels


Location : Lochristi
Post count : 32

Hi peeps! Empty
PostSubject: Jo de manne   Hi peeps! Icon_minitimeFri Oct 19, 2007 5:41 pm

Hier kreidleRSuper, oftewel Alain. Ik woon met gezin in Lochristi en ben ong. 3x de leeftijd die ik had toen ik op m'n 16e een AC50 kreeg (merk gekend bij de red.). Ik heb helaas ook het seventies-bromfiets-virus te pakken en probeer als therapie momenteel een '72 FS1 street 5bak terug in showroomstaat te krijgen. Verkeerde club? Nee, toch niet ... Omdat ik al een paar keer den Willem (bleek pas later) had opgemerkt in het centrum van Gent en toch wel onder de indruk bleef van z'n gele verschijning, hoopte ik ondertussen stiekem ook ooit zelf eens zo'n stoere Kreidler machine te hebben en het liefst zelfs ook een gele. Ongeveer op hetzelfde moment dat de BAKA-site ontstond, vond ik dan totaal onverwacht een nog originele fluogele(!) belgische RM Super die bovendien uit hetzelfde jaar bleek te zijn van toen ik 16 was. Welke sterveling zou daar lang moeten over nadenken hebben en de rest laat zich dus wel raden. In het kader van m'n verder te volgen therapie wil ik hem terug in orde stellen (revisie voorvork, nieuwe velgen/spaken/banden, ...) en uiterlijk een zo sportief mogelijke lijn geven (stokstuur, sportbeugel, ...) en wie weet evt. ook naar een RS-blok te evolueren. Z'n originaliteit wil ik evenwel zo goed als mogelijk behouden. Daarna is het de bedoeling met het resultaat op mooie dagen terug naar die foute jaren te bollen Wink
CU all there, Alain.
Back to top Go down
YveRs




Post count : 4

Hi peeps! Empty
PostSubject: Gegroet broeders (en zusters??)   Hi peeps! Icon_minitimeFri Oct 26, 2007 6:08 pm

YveRs aka Yves (duh!) dus met een RS (dubbelduh!)in opbouw. Deze fiets was origineel een LF bouwjaar 74 gekocht door mijn nonkel zaliger in 1978. Het originele factuur is nog in mijn bezit. Ik kreeg deze brommer toen ik 15 was, dus ik heb hem al 15 jaar ofwel mijn halve leven al. In mijn jeugdig geweld moest deze getransformeerd worden naar een RS natuurlijk Very Happy Dit is nu de derde keer dat ik hem opmaak maar deze keer moet hij perfect zijn. Jammer genoeg heb ik op deze moment erg weinig tijd wegens een bouw, maar het project staat nu toch al een goed eind op weg Het moet gezegd dat dit initiatief vast wel voor een boost kan zorgen, ik ga in elk geval mijn best doen om tegen de volgende meeting iets rijdbaars te hebben.
Nog even een klein woordje over onze kopman KaZeta, wij kennen mekaar al een hele tijd en hij loopt al een bijna even lang met het idee van deze club.
Bij deze dus, Tom, knap werk kerel en ik ben zeker dat dit een heel eind gaat komen.

Kreidler forever cheers
Back to top Go down
Hengst

Hengst


Location : Sint Katelijne Waver
Post count : 10

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeFri Oct 26, 2007 10:26 pm

Ik ben Hengst ( ik zie de vrouwtjes graag), eigenlijke naam is Jef. Ik ben 22 en student. Geboren in Mechelen, woonachtig in Sint-Katelijne-Waver. Ik heb sinds mijn 16 op een camino gereden, dan een oude motobecane. Maar eigenlijk wilde ik iets sportievers en heb ik op m'n 17 een FS1 van 87 gekocht, die véél te snel bleek te zijn. Terug verkocht en dan in Antwerpen een 74 LF 3-voetbak gekocht. Deze heb ik dan in de zomer van 2004 gerestaureerd naar model RS73, ook effe met 5bak rondgereden maar momenteel terug een 3bak. Ik ben ook niet van plan om mijn Kreidler ooit van de hand te doen, daarvoor is de band veel te sterk, veel te vaderlijk.
Pluim op de hoed van de motor van den BAKA, goei werk Kazeta!
Grtz uit de J.S.Bachstad Leipzig en tot in de lente,
Jef
Back to top Go down
Marcus

Marcus


Location : HOBOKEN
Kreidlers : 1
Post count : 21

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeFri Nov 02, 2007 10:07 pm

hallo
ik ben marcus ,woon in hoboken,ben nu al aan de leeftijd van bijna vijtig gekomen en heb al enkele kreidlers gehad
spijtig genoeg toen ik-- lees jong was--,heb ik de mooiste gehad een rs van 70,na meer dan 20jaar geen kreidler te hebben gehad ,is men interesse terug gekomen door een collega van werk die met zen kreilder rmc in bijna A staat mee kwam werken
toen was ik erdoor gebeten ,die geur van tweetakt en gewoon de gedachte aan men fijne jeugd erop,ondanks een ac50 en een yamaha rd50 te hebben versleten hadden de kreidlers toch net dat ietsje meer,iedereen heeft ze gekent of kennnen ze nog
moest en zou een kreidler hebben,had snel een rm gevonden en zekers enkele jaren mee gereden,helaas heb ik deze moete verkopen,na lange tyd nadien toevallig op een zeer mooie lf gevallen,en daar ook tydje mee gereden,helaas moete wegdoen,dit wegens omstandigheden
heb na kreidler heb ik ook de citroen ds beter bekent als mossel of strijkijzer virus te pakken,dit virus heb ik ook al enkele jaren te pakken
maar heb nu toch een goede basis 3handversnelling van 69 in geschreven met motoplaat kunne kopen,heb erwel wat opknap werk aan,motor draait ,maar remmen en kabels mankeren of zijn in slechte staat
ooit hoop ik erbij te kunne zijn ,ga echt men best doen,al is het voorlopig even zonder de kreidler
hoop jullie snel eens te kunnen ontmoeten,
greetz marcus
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeMon Nov 05, 2007 8:41 am

Fijn dat je zo'n mooie hebt aangeschaft Marcus! Welkom in de club.
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
3 Bak Hand

3 Bak Hand


Location : Westrode
Kreidlers : Kreidler Florett Rs 69, Kreidler Florett Lh 68
Post count : 186

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeTue Nov 06, 2007 5:30 pm

Marcus, ik heb net zo'n kreidler, maar dan een jaartje ouder. Ondertussen heb ik hem wel goed leren kennen en weet ik wat er allemaal moet gebeuren om dat beest rijdende te houden..dus als er vragen zijn stel gerust, en ik hoop je te kunnen helpen.
Back to top Go down
http://www.deepvalleymotors.be
Motocup

Motocup


Post count : 12

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeTue Nov 06, 2007 9:54 pm

Hallo,
Ik ben Oldrich 32 jaar woonachtig in Zonhoven Limburg.
Ben al een jaar of 12,13 bezig met kreidler.
In eerste instantie de racerij daarna de straatkreidlers.
Mijn eerste project was een eitankracer waarmee ik enkele races gereden heb. Deze was uitgerust met een 5bak en liep zo'n120 Echte km/u met standaard uitlaat. Ben hiermee nog naar de bijeenkomst bij S&S in Hoogeveen geweest(liep toen voor gene meter veel te koud).Deze is erna verkocht om enkele andere projecten te financieren. Hiernaast heb ik nog zo'n 20 a' 25? kreidlers in mijn bezit gehad in goede ,zeer goede en versleutelde staat(de meeste).Hiervan heb ik er nog 9a'10 klaar en nog te restaureren.Dit zij degenen die ik ga houden.
Mijn huidig project is een nieuw racer naar het model uit 62.
Deze staat nu op z'n wielen frame voorvork en polyesterwerk zijn van eigen makelij.Het blok is er ook al orgineel vanveen luchtgekoeld kleine rs cilinder en puntenontsteking(nooit gedacht dit nog te vinden). meer over dit alles in Bornem.

mvg Oldrich.
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeWed Nov 07, 2007 8:01 am

Tof dat je (weeral Wink) met een ander project bezig bent, Oldrich!
Ben blij dat je van de partij bent, druk druk zekers?
C ya soon.
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
De Madman

De Madman


Post count : 6

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeSun Nov 18, 2007 10:15 am

Gegroet
Ik ben Filip uit Lokeren, 23 jaartjes jong. Recent heb ik m'n eerste oldtimer aangeschaft, een florett GT van '67. Dit onder zware druk van Michael_Lokeren (mijn buur).

mvg
Back to top Go down
tim




Location : sint jan in eremo
Post count : 2

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeSun Feb 03, 2008 9:33 am

yep de mannen,
nog plaats voor een oost vlaming?
ik ben tim uit oostvlaanderen en bezit momenteel 2 rs sen in opbouw,raakt ooit wel eens af denk ik
grtz tim
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitimeMon Feb 04, 2008 7:32 am

Hoi Tim, kom erbij, plek genoeg!
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Sponsored content





Hi peeps! Empty
PostSubject: Re: Hi peeps!   Hi peeps! Icon_minitime

Back to top Go down
 
Hi peeps!
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: The beginning... :: Introduce yourself here-
Jump to: