Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Uitlaat

Go down 
2 posters
AuthorMessage
TheWildOne

Kreidlers : 1
Post count : 4

Uitlaat Empty
PostSubject: Uitlaat   Uitlaat Icon_minitimeFri Jul 10, 2009 10:22 pm

Hey allemaal,

Toen ik mezelf onlangs voorstelde, meldde ik reeds dat ik absoluut niets van brommers e.d. afweet. Ik ben bezig wat bij te studeren wat onderdelen betreft en zou binnenkort zelf eens wat gaan prutsen aan mijn nieuwe aanwinst. Het ringetje dat de uitstoot van de gassen verbindt met de uitlaatpijp is namelijk iets te groot, m.a.w. wanneer ik teveel over kasseien rij, dan trilt het eraf en heeft dat een hels kabaal tot gevolg. Ik vond op de site kreidlerparts.com al veel onderdelen, maar ik wil uiteraard zeker zijn, vandaar volgende vraag: hoe heet dat ringetje en welke afmetingen zou dat eigenlijk moeten hebben voor een Kreidler RM - als ik me niet vergis- van 1970???

Alvast bedankt,

Grtz,

L.
Back to top Go down
den willem

den willem

Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

Uitlaat Empty
PostSubject: Re: Uitlaat   Uitlaat Icon_minitimeSat Jul 11, 2009 12:31 pm

Uitlaat 52-48

10. flens
11. afdichtring (koper)
12. moer M6 -2x
13. veerring - 2x

Dat zijn alle dingen die er horen te zitten. Tenzij je een tuitaansluiting hebt, dan schuift de uitlaatbocht over de uitlaattuit van je cilinder. Hierrond komt dan een klemring. Dikwijls is de tuit door slijtage wat conisch geworden waardoor de bocht er makkelijk afglijdt.

Kijk eerst eens even, is zo te zien. Post eventueel een foto, dat maakt het voor ons ook wat makkelijker.

gr,

Willem
Back to top Go down
TheWildOne

Kreidlers : 1
Post count : 4

Uitlaat Empty
PostSubject: Re: Uitlaat   Uitlaat Icon_minitimeSat Jul 11, 2009 6:25 pm

Hartelijk dank Willem! Ik denk dat het bij mij om de flens of afdichtring gaat, ik stuur desnoods volgende week een foto. Ik wilde namelijk via kreidlerparts.com het nodige bestellen en dat is tot nu toe een deeltje waar ik de benaming niet van kende. Ken je de juiste maat ook?

Grtz,

Laurens
Back to top Go down
den willem

den willem

Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

Uitlaat Empty
PostSubject: Re: Uitlaat   Uitlaat Icon_minitimeSun Jul 12, 2009 11:08 am

Geef eens je cilindernummer door, staat op je cilinder en bestaat uit enkele cijfers in deze vorm: xx.xx.xx (vb cilinder 15.43.99)

Daarmee kunnen we een aantal dingen te weten komen over je cilinder zoals vermogen, welke carburator daarop hoort enz! En dus ook over je uitlaat ;-)

gr,

Willem
Back to top Go down
Sponsored content

Uitlaat Empty
PostSubject: Re: Uitlaat   Uitlaat Icon_minitime

Back to top Go down

Uitlaat
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-