Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs

Go down 
AuthorMessage
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Empty
PostSubject: Hoe opnieuw een roos formulier verkrijgen (inschrijving DIV)   Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Icon_minitimeWed Sep 24, 2008 1:06 pm

Blijkbaar zijn er onduidelijkheden over het opnieuw verkrijgen van een inschrijvingsformulier bij verlies...

Een clublid van ons heeft al eens een aanvraag gedaan bij DIV om opnieuw een inschrijvingsbewijs te bekomen van een reeds ingeschreven Belgische Kreidler motorfiets (word beweerd). Blijkbaar mocht hij niet meer als Belg worden ingeschreven omdat die van na een bepaald jaartal was en er nu een wet is die een maximum uitstoot vastlegt waar deze Kreidler niet aan voldoet.

Maar als je deze dan als buitenlander inschrijft zou dit geen probleem zijn.
(Je kan via Rudolf Scheidt je Kreidler bv in Duitsland laten inschrijven mits opleg en dan via de douane in België importeren. Stempeltje kost € 0,10.)


Ik ga hier zelf eens achter navragen op de DIV in Brussel en op een lokaal politiekantoor. Ik weet wel dat als je nu een bewijs van verlies van gelijkvormigheidsattest wil bekomen, je het desbetreffende voertuig (of frame) moet meenemen naar het kantoor zodat ze zelf kunnen zien dat het nummer klopt. Deze checken ze dan in de database om te zien of ie niet geseind staat. Vroeger moest dit NIET, is vanaf 2000 veranderd dacht ik.


Vermits ik zelf nog een kopie heb liggen van een gelijkvormigheidsattest van een Belgische motorfiets, ga ik op de DIV in Brussel zelf checken of deze ingeschreven is geweest en of ik dan eventueel (na controle en bewijs van frame bij politie) een nieuw roos formulier kan bekomen.


To be continued...
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Empty
PostSubject: Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs   Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Icon_minitimeThu Jan 13, 2011 3:13 pm



Last edited by kaZeta on Thu Dec 01, 2011 12:20 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Empty
PostSubject: Re: Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs   Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Icon_minitimeThu Jan 13, 2011 3:27 pm

...en deze is als je jouw Kreidler naar het buitenland exporteert zonder dat nodige inschrijvingsbewijs.

Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Inschr10
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
Sponsored content





Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Empty
PostSubject: Re: Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs   Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs Icon_minitime

Back to top Go down
 
Duplicaat bekomen van het Inschrijvingsbewijs
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Paperwork & Bureaucracy :: Tips & Links-
Jump to: