Blijkbaar zijn er onduidelijkheden over het opnieuw verkrijgen van een inschrijvingsformulier bij verlies...
Een clublid van ons heeft al eens een aanvraag gedaan bij DIV om opnieuw een inschrijvingsbewijs te bekomen van een reeds ingeschreven Belgische Kreidler motorfiets (word beweerd). Blijkbaar mocht hij niet meer als Belg worden ingeschreven omdat die van na een bepaald jaartal was en er nu een wet is die een maximum uitstoot vastlegt waar deze Kreidler niet aan voldoet.
Maar als je deze dan als buitenlander inschrijft zou dit geen probleem zijn.
(Je kan via Rudolf Scheidt je Kreidler bv in Duitsland laten inschrijven mits opleg en dan via de douane in België importeren. Stempeltje kost € 0,10.)
Ik ga hier zelf eens achter navragen op de DIV in Brussel en op een lokaal politiekantoor. Ik weet wel dat als je nu een bewijs van verlies van gelijkvormigheidsattest wil bekomen, je het desbetreffende voertuig (of frame) moet meenemen naar het kantoor zodat ze zelf kunnen zien dat het nummer klopt. Deze checken ze dan in de database om te zien of ie niet geseind staat. Vroeger moest dit NIET, is vanaf 2000 veranderd dacht ik.
Vermits ik zelf nog een kopie heb liggen van een gelijkvormigheidsattest van een Belgische motorfiets, ga ik op de DIV in Brussel zelf checken of deze ingeschreven is geweest en of ik dan eventueel (na controle en bewijs van frame bij politie) een nieuw roos formulier kan bekomen.
To be continued...