Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp

Go down 
AuthorMessage
kaZeta
Admin
kaZeta

Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Empty
PostSubject: Belgian Association for Kreidlers in Antwerp   Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Icon_minitimeThu Mar 13, 2008 3:13 pm

BAKA! in magazine 'Bromfiets'

Bron: Bromfiets Nr 8, 2008
Auteur en foto's: TOM MAGNUS

Het volgende artikel is de originele onverknipte versie zoals die naar Bromfiets is gezonden.
De uiteindelijke publicatie is onderaan het artikel in PDF terug te vinden.

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka11

De allereerste aanraking met Kreidler gebeurde toen ik 14 was, een kameraad van mijn zuster haar vriend kwam er mee langs. Ik was wel onder de indruk, wat een stoere brommer! Op mijn 16de kocht ik me er direct ook eentje van diezelfde kerel, hij had er nog wel een over, zei die. Het was een driebakje, rijklaar, maar met toch nog wel wat werk aan. Dit hield me enkele jaren bezig en het was leuk om telkens mee naar school te rijden. Maarten’s site stond toen nog maar een jaartje op het net en toen grapte ik met Yves, van wie ik de LF kocht, hoe tof het zou zijn om een club te hebben…

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_011
1996: zoals de LF was aangekocht (met RS-frame)

Toen ik in ’99 mijn RMC-S kocht, begon het alweer wat te dagen hoe graag ik de club wel wou. Deze brommer ging immers een pak sneller, dit merkte ik door maandelijks langs de N1 naar Brussel te scheuren en veel bekijks kreeg van de motards die daar ook reden. Nog steeds wist ik niet hoe zoiets aan te pakken, een club oprichten bracht toch wel veel met zich mee?

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_017
1999: aanschaf RMC-S Elektronik met snelle Zeta cilinder

In oktober 2006 kwam er al snel, onder impuls van andere Belgen op het forum van Maarten, een boost en hielden we halsoverkop een allereerste meeting. De gegadigden waren van alle slag: pubers, ouderen, puristen en racers, op zijn minst interessant te noemen.
…dan was het weer rustig voor bijna een jaartje, er rijden immer niet zóveel Kreidlers in het Antwerpse!

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_010
Eerste meeting in Bornem

Ondertussen hielden we wel contact via het Nederlands forum en maakte ik de belofte om na mijn reis naar Azië alles te kickstarten. Hier werd ik natuurlijk aan gehouden, dus moest ik effe snel zijn en op een enkele dagen tijd had ik de domeinnaam in mijn bezit. Eind augustus 2007 stond de site online en een maandje later werd het uiterlijk veranderd toen ik een forum koppelde aan de site.

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_011
Fotografe van magazine Zinetta. De foto's zijn nooit gepubliceerd.

Een officiële club is het net nog niet, maar er zijn genoeg leden en de website is er samen met forum, dus het is een kwestie van tijd. Het voornaamste is dat we om de maand telkens een meeting en/of toerritje kunnen houden onder de leden. Het leuke van de club is dat je directe en positieve feedback hebt, omdat je de mensen persoonlijk kan aanspreken.

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_012
Gezellig schuilen voor de regen

Momenteel ben ik nog steeds bezig aan de opbouw van mijn RS-R 60 special, maar het einde komt in zicht. Om alle gezochte stukken te bekomen zijn er al zeker een duizendtal kilometers afgelegd op Nederlands grondgebied. De rest moet nog komen met de post uit Friesland etc…Als ie af is, komt er natuurlijk een volledig verslag met foto’s op de site te staan!

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_013
Toch maar even testen...

Als we stukken zoeken, duurt het meestal niet zo lang, omdat iedereen wel wat heeft liggen. In België zijn er nu zelfs helemaal geen dealers meer, ook niet voor kleine onderdelen. Vroeger was er nog Cycle Jeep in Borgerhout, die heeft nog heel lang stukken van Zündapp en Kreidler verkocht. Ik zal moeten proberen zijn zoon te overtuigen om weer de oude glorie te doen herleven. Ondertussen zag hij het wel zitten om enkel op bestelling te leveren voor de club en heeft hij me met kleine tune-onderdelen al verder kunnen helpen. De verkoop van Kreidlerparts in het Kalmthoutse naar Gouda was ook geen goede zaak voor ons Belgen…

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_014
Deze straatartiest zal eens laten zien hoe het moet.

Door middel van alle leden een mailadres te geven op kreidler.be en visitekaartjes te maken voor hen, probeer ik zo wat bekendheid te geven aan de club. O ja, op onze eerste clubmeeting in Lokeren werden we aangesproken door een fotografe, die nam wat kiekjes om in het magazine “Zinetta” te plaatsen en sinds kort staan we ook op de Nederlandse Wikipedia Kreidlerpagina. Alle beetjes helpen Wink

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_016
Een uitnodiging dewelke tussen een zadel kan gestoken worden.

Plannen voor de toekomst? Om te beginnen gaat Oldrich meedingen naar enkele victories op zijn eigenbouw Kreidler in de Ardense races en Thibaut heeft gelijkaardige plannen voor de toekomst. Dit is een goede bodem om een “BAKA! Race Team” op te bouwen. T-shirts zouden rond deze zomer bedrukt worden tegen de beurzen aan en stickers kunnen niet ontbreken als we de racers zouden sponsoren…
Sleuteldagen zijn er nog niet, maar er is al wel over gedacht om ze dan bij een bepaald clublid te houden die plek genoeg heeft om een barbecue te organiseren. Met de lente in het verschiet zullen we ook wel wat meer buiten kunnen komen, zodanig dat iedereen zijn project tijdig af zal geraken.

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp Baka_015

Als laatste wil ik een dankwoordje uiten aan Maarten om de fakkel brandende te houden en zijn steun, natuurlijk ook Andy voor onderdelen en tips, Yves B. voor alle hulp sinds altijd , Thibaut en mijn collega Rudi voor het bijstaan bij de bewerking van de onderdelen.

Lees hier de ingekorte publicatie: http://www.kreidler.be/general%20downloads/BAKA.pdf
Back to top Go down
http://www.kreidler.be

Belgian Association for Kreidlers in Antwerp
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Distinguished Gentleman's Ride - ANTWERP (27 september 2015)
» Belgian Classic TT (20 & 21 augustus 2011)
» Belgian Classic TT Gedinne (18, 19 & 20 augustus 2017)
» Belgian Roots Night (21 juni 2009)
» Belgian Classic TT Gedinne (21, 22 & 23 augustus 2015)