| Thibaut's racer | |
|
|
Author | Message |
---|
RM-mer
Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw) Post count : 138
| Subject: Thibaut's racer Fri Sep 12, 2008 10:53 am | |
| Gisteren avond heb ik de knoop door gehakt tijdens een gesprek met Oldrich, ik ga een racer bouwen! Het gaat een replica worden van de biggelaar racer van rond 1970 Wat heb ik al: 2 voorvorken: 1 oud type kreidler voorvork zoals in de allereerste biggelaars gebruikt 1 nieuwe ceriani 30mm voorvork die nog aangepast moet worden en die ook zeer goed kan dienen. Deze icm conische balhoofdlagers zoals in moderne motoren. 2 voor trommels: 1 150mm campagnolo + originele nieuwe remschoenen (de goede à la asbest ) trommel zoals in de eerste biggelaars 1 180mm 2 leading shoe trommel, dubbel geremd de achter trommel wordt een 116mm campagnolo zoals vroeger werd gebruikt 18" alu velgen met hoge rand (zoals acront bijvoorbeeld) Motorblok: waarschijnlijk een watergekoelde roterende 5bak indirect, later met droge koppeling. Om te beginnen een derbi cilinder, want deze hebben dezelfde boring en slag als kreidler, zijn heel makkelijk te vinden en vaak al idioot snel als ze uit de doos komen. Een kleine radiator heb ik al. Ontsteking: eerst een punten ontsteking, later misschien elektronisch teller: Kröber elektronische teller van 8. of 10. 000? tot 16.000 rpm Polyester delen zijn besteld Frame wordt een zelfbouw dubbel wiegframe met oud type kreidler achterbrug Ik hoop op een hoop pk's te komen, maar dat zal de tijd wel uit wijzen. Info en foto's volgen zeker en vast. Deze preview zet ik voorlopig nog niet op het hollandse forum, dat zal ik doen als de opbouw bezig is. | |
|
| |
kaZeta Admin
Location : Antwerp Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2 Post count : 803
| Subject: Re: Thibaut's racer Fri Sep 12, 2008 11:11 am | |
| Wauw, Thibaut, fijn dat je EINDELIJK de knoop hebt doorgehakt (Thnx Oldrich ). Begint bij mezelf ook een beetje te kriebelen, maar first things first. Dus je hebt de polyester al besteld? Hou ons hier ook up to date met de opbouw en foto's? Veel succes, zal binnenkort voor jou ook stickers moeten fiksen! | |
|
| |
3 Bak Hand
Location : Westrode Kreidlers : Kreidler Florett Rs 69, Kreidler Florett Lh 68 Post count : 186
| Subject: Re: Thibaut's racer Fri Sep 12, 2008 2:19 pm | |
| Veel succew alvast Thibaut! gr | |
|
| |
RM-mer
Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw) Post count : 138
| Subject: Re: Thibaut's racer Fri Sep 12, 2008 8:43 pm | |
| Ja inderdaad: EINDELIJK!!! (ik wou eerst ffe goed sparen voor ik eraan zou beginnen, de onderdelen heb ik allemaal rustig aan bij elkaar gezocht, zodat ik niet alles in 1 keer moest aan kopen) Maarja, beter van de eerste keer goed dan half bijeen geraapt Natuurlijk hou ik iedereen op de hoogte, het polyester is inderdaad al besteld en bevestigd, binnen 3 weken zou het polyester klaar moeten zijn. Dan kan de bouw van het frame beginnen. In het blokje komt, voor de geïnteresseerden, een rito drijfstang, nsk krukaslagers en skf bloklagers. De roterende inlaat wordt waarschijnlijk een CNC gefreesde set die men zo kan kopen bij onder andere www.emot.nl . (het lijkt goedkoop, maar er komt nog een inlaat spruitstuk bij, een inlaatschijf, een meenemer voor de schijf en de krukas moet nog afgedraaid worden zodat alles past) Carburateur wordt een bing, welk type en de doorlaat is nog niet zeker. Wel heb ik al een 28mm bing van veen carbu "model 84" 1973 liggen Ik moet zeggen dat er hier ondertussen ook wat race kriebeltjes voelbaar worden | |
|
| |
mattias
| Subject: Re: Thibaut's racer Sat Sep 20, 2008 11:59 pm | |
| Thibaut,
wat ik nu van je weet is dat je op het vlak van kreidlers een perfectionist bent, en ik heb er dan ook vertrouwen in dat dit project er komt en dat het goed zal zijn. Veel succes!!!
Mattias | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Mon Sep 29, 2008 12:10 pm | |
| Nog eens bedankt voor alle positieve reacties! Leuk dat er zoveel interesse is voor mijn project. Volgend weekend heb ik het polyester waarschijnlijk liggen. | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Thu Oct 16, 2008 10:17 pm | |
|
Last edited by kaZeta on Fri Oct 17, 2008 6:42 am; edited 1 time in total (Reason for editing : Foto's geupped van Maarten's site door Tom) | |
|
| |
den willem
Location : Gent Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS ! Post count : 185
| Subject: Re: Thibaut's racer Fri Oct 17, 2008 4:18 pm | |
| Ziet er goed uit!! Wat wordt de kleurstelling? (Ken de racer kleuren helaas niet van buiten ) | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Fri Oct 17, 2008 5:18 pm | |
| Ik ga de eerste replica helemaal van het origineel nabouwen, zwart dus. Van het tweede frame zou ik graag een zeer snelle brommer maken met meer dan 50 cc. Ik denk dan aan 80-90 cc derbi watergekoelde cilinder met membraan gestuurd blok en schijfrem vanvoor en vanachter | |
|
| |
kaZeta Admin
Location : Antwerp Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2 Post count : 803
| Subject: Re: Thibaut's racer Mon Oct 20, 2008 6:29 am | |
| ....om mee op straat te rijden? | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Mon Oct 20, 2008 11:37 am | |
| Nee, maar om bijvoorbeeld mee te doen met andere klasses | |
|
| |
Motocup
Post count : 12
| Subject: Re: Thibaut's racer Wed Nov 12, 2008 6:20 pm | |
| Hoe staan de zaken, Ben zeer nieuwsgierig. | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Wed Nov 19, 2008 11:41 am | |
| Aan het frame wordt gewerkt... Maandag ben ik nog een 5bak indirect brede tap gaan op halen voor het project | |
|
| |
den willem
| Subject: Re: Thibaut's racer Wed Nov 19, 2008 12:19 pm | |
| indirect | |
|
| |
RM-mer
| |
| |
den willem
| Subject: Re: Thibaut's racer Sat Nov 22, 2008 11:25 am | |
| Op een '75er Rs ook Maar los daarvan, ga je het originele indirecte schakelmechanisme gebruiken of een eigenbouw? | |
|
| |
RM-mer
| Subject: Re: Thibaut's racer Thu Nov 27, 2008 3:09 pm | |
| - den willem wrote:
- Op een '75er Rs ook
Maar los daarvan, ga je het originele indirecte schakelmechanisme gebruiken of een eigenbouw? Het zal een mix worden van originele onderdelen bewerkt zodat het op de racer past. De schakelpedaal neemt niet op het schakelmechanisme, maar zit achteraan bij de voetsteun en bedient het mechanisme met een stang. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Thibaut's racer | |
| |
|
| |
| Thibaut's racer | |
|