Beste Kreidlerliefhebbers,
Hierbij wil ik me als nieuw lid even aan jullie voorstellen.
Mijn naam is Johan (de-facteur) en sinds twee jaar ben ik de trotse eigenaar van een Florett LF uit 1974. Ik heb hem -of moet ik zeggen háár?- toen in mooie rijklare staat gekocht van Marcus. Spijtig genoeg heb ik de voorbije zomerdagen niet veel met m'n brommerke kunnen buitenkomen, want sinds enkele maanden valt hij telkens weer stil als ik aan een verkeerslicht moet stoppen. Met het nodige lef en "Fingerspitzengefühl" heb ik -na lang aarzelen- het onlangs dan toch aangedurfd m'n carburator te demonteren. Maar aangezien ik geen geoefend oog heb voor het opsporen van defecten, heb ik de carburator opnieuw moeten monteren zonder de oorzaak van het probleem te kunnen elimineren...
Wel is het me al dikwijls opgevallen dat ik m'n benzinekraan moet dichtdraaien en de leiding moet laten leegdraaien, alvorens ik m'n kreidler wil afzetten. Als ik dit niet doe, dan heb ik daarna problemen met het opstarten. Zou het kunnen dat de vlotter niet meer naar behoren functioneert of dat de naald niet meer sluit? Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het stilvallen onderweg? Graag zou ik via de Kreidlercub enkele mensen leren kennen die me de kunst van het "zelf sleutelen" min of meer kunnen / willen aanleren! Momenteel ontbreekt het me aan de nodige begeleiding om m'n "paradepaartje" in topvorm te houden... Kan iemand mij hierbij helpen aub?
En ps: Natuurlijk ben ik ook van plan om een toerke met jullie mee te rijden. Maar dan mag hij niet meer om de haverklap stilvallen natuurlijk!
Groeten,
de-facteur[img]