Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Even voorstellen ...

Go down 
3 posters
AuthorMessage
de-facteur




Location : Aartselaar
Kreidlers : 1
Post count : 1

Even voorstellen ... Empty
PostSubject: Even voorstellen ...   Even voorstellen ... Icon_minitimeMon Oct 13, 2008 7:29 pm

Beste Kreidlerliefhebbers,
Hierbij wil ik me als nieuw lid even aan jullie voorstellen.
Mijn naam is Johan (de-facteur) en sinds twee jaar ben ik de trotse eigenaar van een Florett LF uit 1974. Ik heb hem -of moet ik zeggen háár?- toen in mooie rijklare staat gekocht van Marcus. Spijtig genoeg heb ik de voorbije zomerdagen niet veel met m'n brommerke kunnen buitenkomen, want sinds enkele maanden valt hij telkens weer stil als ik aan een verkeerslicht moet stoppen. Met het nodige lef en "Fingerspitzengefühl" heb ik -na lang aarzelen- het onlangs dan toch aangedurfd m'n carburator te demonteren. Maar aangezien ik geen geoefend oog heb voor het opsporen van defecten, heb ik de carburator opnieuw moeten monteren zonder de oorzaak van het probleem te kunnen elimineren...
Wel is het me al dikwijls opgevallen dat ik m'n benzinekraan moet dichtdraaien en de leiding moet laten leegdraaien, alvorens ik m'n kreidler wil afzetten. Als ik dit niet doe, dan heb ik daarna problemen met het opstarten. Zou het kunnen dat de vlotter niet meer naar behoren functioneert of dat de naald niet meer sluit? Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het stilvallen onderweg? Graag zou ik via de Kreidlercub enkele mensen leren kennen die me de kunst van het "zelf sleutelen" min of meer kunnen / willen aanleren! Momenteel ontbreekt het me aan de nodige begeleiding om m'n "paradepaartje" in topvorm te houden... Kan iemand mij hierbij helpen aub?
En ps: Natuurlijk ben ik ook van plan om een toerke met jullie mee te rijden. Maar dan mag hij niet meer om de haverklap stilvallen natuurlijk!
Groeten,
de-facteur[img]
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Even voorstellen ... Empty
PostSubject: Re: Even voorstellen ...   Even voorstellen ... Icon_minitimeTue Oct 14, 2008 6:40 am

Hoi Johan, fijn dat je het probleem ineens aankaart. Hopelijk heeft de uitleg aan de telefoon toch al een beetje geholpen?
Ik stel voor om binnen twee weken naar de volgende meeting af te komen in Bornem, is niet zo ver van Aartselaar.
Zoals je misschien al hebt gemerkt, zal ik daar alvast enkele carbu's meenemen om een mini-cursus te demonstreren met de andere geïnteresseerden.

Hopelijk tot dan,

Tom
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
RM-mer




Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw)
Post count : 138

Even voorstellen ... Empty
PostSubject: Re: Even voorstellen ...   Even voorstellen ... Icon_minitimeTue Oct 14, 2008 9:22 pm

Trouwens Johan, een nieuw vlotter stiftje kost bijna niets en doet soms wonderen bij je probleem van de carbu.

Er is niets moeilijks aan een carbu als je weet hoe hij ineen zit, en hoe hij werkt. Wink

Thibaut
Back to top Go down
Sponsored content





Even voorstellen ... Empty
PostSubject: Re: Even voorstellen ...   Even voorstellen ... Icon_minitime

Back to top Go down
 
Even voorstellen ...
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» voorstellen
» even voorstellen
» Voorstellen
» even voorstellen
» effe voorstellen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: The beginning... :: Introduce yourself here-
Jump to: