Ik zat al een hele tijd met dit idee in mijn hoofd: een 'rustige' 60cc opbouwen met plek voor passagier. De RS is te heftig (ben trouwens weer bezig met afwerking daarvan), en heeft geen plek voor twee. Ik had al een geforceerde Zeta 60cc van Thibaut liggen, ook nog mijn direct geschakeld 4-bakje. Even opengooien om te zien of deze makkelijk is om te bouwen naar 5-bak. De Bing 20 had ik ook nog over van de RS. Ook heb ik nog de snelle (en zware) uitlaat van de RMC, moet enkel nog een bocht zoeken. Via Bertrand een schijfremhart voor Kreidlerspaakwielen van de racerij bekomen en Guy heeft me een grote achtertrommelremnaaf verkocht. Velgjes heb ik nog ergens hangen.
Onlangs een hoop frames aangekocht, hier zat een Franse LF bij van 1969.
Tweede van links is omgedoopt tot TM.
Ook enkele tanks op de kop getikt. De linkse ben ik nu aan't bewerken: zat VOL met roestgaatjes!
Nog nooit gezien dat dit rechtsonder werd ingeslagen...?
Toch even een fotootje hiervan: FR69A
Even passen of alle gaten wel goed staan en wat meppen geven op de kromme ophanging...
Ook even een totaalbeeldje met tank erop en voorvork.
Dan toch opgemerkt dat de onderbenen niet het juiste type zijn voor schijfrem.
Nu blijkt dat er 2 soorten benen zijn: smalle gaatjes voor boutjes die met schroefdraad vastzitten aan binnenkant (oude type) en brede gaatjes voor latere types, deze gaan er los door. Dus modernere benen gekocht voor de schijfrembevestiging.
Maar de (oud type) spatbordbeugels passen nu niet meer door het gatenafstandsverschil. Nu blijkt dat er wel 3 types beugels zijn:
- de oude met kleine gaatjes voor oud, breed spatbord;
- de moderne met grote gaatjes voor later, smal spatbord;
- een overgangsmodel met grote gaatjes voor later type onderbeen maar eerste type spatbord.
Ik moet dus de laatste hebben, als er iemand deze heeft heb ik wel interesse, Jacco had ze enkel nieuw in chroom...
De pluggen van de voorvork waren opgelast, waarom weet ik ook niet. De laspunten zijn al volledig vlak gezet met slijpschijf, nu nog zien of ik door een beetje uit te boren deze nog kan redden ...
Anders worden het er nieuwe, zoals deze van Seth:
Zoals je kan zien op de laatste foto, staat de beugel voor de plastic kap op de voorvork in het midden opgelast en wijst naar beneden. Mijn voorvork heeft de las ONDERAAN de voorvork en zou dus omhoog wijzen... weeral een verschilletje. Spitig genoeg is de mijne afgebroken, dus moet deze weer laten oplassen.
Seth heeft me ook al voorzien van de plastic kappenset. Ik moest enkel de pen, beugel en koplamphouder voor dit type aankopen, de grote koplamp had ik nog van de RS van in 1996.
To be continued...