Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets

Go down 
+3
HotWheels
den willem
Yves
7 posters
AuthorMessage
Yves

Post count : 9

Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Empty
PostSubject: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeMon Dec 17, 2007 5:03 pm

Ik heb intussen mijn 2 bromfietsen laten omzetten naar motorfietsen.
Hoe ga je hiervoor te werk.
1. Je moet een zweitschrift hebben als het bouwjaar van na Nov 1971 is, deze bevat een PVG nummer welke op het aanvraagdocument moet ingevuld worden.
2. op de Betriebserlaubnis moet de Höchstgeschwindigkeit 80km/h vermelden.

Indien je deze documenten niet hebt kan je best e-mailen met Dhr Rudolf Scheidt. scheidt.dortmund@t-online.de
Deze persoon mag copy documenten maken van Kreidler en identificatieplaatjes.
Dit kost +- 35 euro al naargelang wat je nodig hebt.

Ik plaats een aanvraag welke ik in meine beste deutsch geschreven heb.

Ich bin ....... ... aus België und ich habe habe am 00/00/00 eine K../... von 19..' angekäuft und wolte diesse wie eine motorrad einstellen in België.

Aber fur derr administration leute gibst ein problem das derr Höchstgeswindigkeit nur 40 km/h auf der Betriebserlaubnis ist, aber er lauft jetz 80 km/h.

Gibt es eine mögelichheit fur eines neues Betriebserlaubenis oder Zweitschrift zur machen mit der Höchstgeswindigkeit von 80km/u.
Fahrgestell -nr ............
Nr ..........
Fusschaltung

Documenten in beilage

Grüsse,

....... .....

Last edited by on Mon Dec 17, 2007 11:16 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
den willem

den willem

Kreidlers : 1 Gele 1975 Belgische RS !
Post count : 185

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeMon Dec 17, 2007 7:44 pm

De max:d Ik loop zelf al een hele tijd met dit idee in mijn achterhoofd, dit heeft enkel de drempel nog wat verlaagd;)

groeten,
Willem
Back to top Go down
HotWheels

HotWheels

Post count : 32

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeWed Dec 19, 2007 7:44 pm

Hey Yves,

Heb jij dan je GVA moeten insturen om een nieuw document te kunnen krijgen of heb je dit gedaan via een attest van verlies van Politie? Ik vraag dat omdat ik ook overweeg die procedure te doorlopen, maar als ik hierdoor m'n origineel GVA zou kwijtspelen, dan is de omschakeling vrij definitief vrees ik en kan men dus niet meer terugkeren naar de bromfietsversie, of toch?
(stel dat bvb. een volgende eigenaar geen interesse heeft in een motorfiets-versie). Met een attest van verlies, hou je uiteraard wel je evt. GVA in handen. Hoe heb jij het gedaan? Of had je geen GVA van de KR's?
Mvg,Alain.
Back to top Go down
Yves

Post count : 9

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeThu Dec 20, 2007 12:36 pm

Ik heb copy's bijgevoegd en dit was geen probleem.
Als dit niet gaat vraag je nieuwe documenten aan en je en je verstuurd deze en je oude behoud je.
Mvg,

Alain
Back to top Go down
RM-mer

Kreidlers : rs '78, rs '80, rm '77, rm electronic '78 (gele rs in opbouw)
Post count : 138

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeSun Dec 23, 2007 4:43 pm

Ik heb gister avond naar de Duitser gemaild dat ik 3 rs motorfietsen had maar de papieren ben verloren.
Ik hoop nu dat hij mij nieuwe papieren maakt, maar heeft hij echt iets nodig van papieren ofzo? Of is een verkoopscontract bijvoorbeeld al voldoende?

Thibaut.
Back to top Go down
HotWheels

HotWheels

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeWed Jan 16, 2008 7:33 pm

yipiyahé !!!!
ik heb vandaag de nodige documenten voor inschrijving als motorfiets van Rudolf Scheidt ontvangen zoals hierboven beschreven door Yves.
de jacht op het (douane)document 707 is hiermee meteen geopend ...
nen dikke merci voor de aangeleverde info Yves !
Back to top Go down
HotWheels

HotWheels

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeThu Mar 20, 2008 6:33 pm

ondertussen zijn ook het douanedocument 705 en de valideringsprocedure voor het buitenlands gelijkvormigheidsattest een feit.
hiermee is de aanvraag voor inschrijving bij DIV nu compleet en klaar voor verzending (dit soort inschrijving wordt niet aanvaard in een DIV antenne en moet langs DIV Brussel).
het roze aanvraagformulier lijkt ondertussen eerder op een scrapbook van stempels, klevers, handtekeningen en bijlagen.
maar de eindstreep komt hiermee in zicht, nu nog enkel wachten op het geluid van een nr.plaat die in de brievenbus valt.
Back to top Go down
bram palmaerts

Post count : 1

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeTue May 26, 2009 8:35 am

Hoi,
Ik heb een Kreidler van 1968. 49 CC en 80 km/h.
Omdat hij van 1968 is, heb ik dus geen gelijkvormigheidsattest nodig. Ik heb echter wel een attest nodig van Kreidler waarop het bouwjaar bevestigd staat.
Hoe kan ik aan zo een attest komen?
MVG, Bram.
Back to top Go down
den willem

den willem

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeTue May 26, 2009 8:50 am

Dag Bram,

kijk eens bij Tips en Links en dan bij mogelijkheden, daar zul je hoogstwaarschijnlijk wel mee verderkunnen ;-)
Je hebt geen brommer, maar het principe is hetzelfde!

succes!
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta

Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeTue May 26, 2009 3:29 pm

Bouwjaar staat volgens mij nooit op zo'n nieuw 'Zweitschrift' van de 'Betriebserlaubniss'...
Je kan wel een fiche maken of door Louis Dörr laten samenstellen op zijn site hier: http://www.kreidlerdatabase.nl/
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
den willem

den willem

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeWed May 27, 2009 7:55 am

Bouwjaar staat er zeker en vast op Tom! Shocked
Back to top Go down
kaZeta
Admin
kaZeta

Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeMon Dec 05, 2011 4:12 pm

Bouwjaar staat er NIET op: ik heb twee verschillende documenten, op beide ontbreekt dit.
De datum die vermeld staat is de datum van goedkeuring van document.

Last edited by kaZeta on Tue Dec 06, 2011 4:28 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
pirrebmw

pirrebmw

Kreidlers : kreidler rmc
Post count : 19

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitimeTue Dec 06, 2011 3:47 pm

klopt, op mijn zweitschrift staat er ook geen bouwjaar
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets   Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets Icon_minitime

Back to top Go down

Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Inschrijving bromfiets naar motorfiets pirrebmw
» Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets
» Ombouw naar motorfiets
» Kreidler RS '79 van bromfiets naar motor in Belgie.
» Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs