Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Please take your time to log in as to have access to all threads. Be so kind as to read the 'General Forum Rules' thread first before posting anything on the forum.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
BAKA! WebsiteBAKA! Website  FacebookFacebook  HomeHome  Forum PortalForum Portal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets

Go down 
AuthorMessage
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets Empty
PostSubject: Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets   Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets Icon_minitimeWed May 14, 2008 3:38 pm

Je kan mijn ervaringen hier lezen. Als je dezelfde stappen volgt, zal het je zeker lukken.
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=18727
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
kaZeta
Admin
kaZeta


Location : Antwerp
Kreidlers : 1973 RS-R 60 Special + 1969 TM 60 Custom + 1974 SOBW-Racer + 1981 RMC Caféracer + 1973 MP3x2
Post count : 803

Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets Empty
PostSubject: Re: Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets   Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets Icon_minitimeThu Jan 13, 2011 1:00 pm

Ondertussen ben ik aan een tweede frame bezig Razz

- Het origineel Gelijkvormigheidsattest was me een 10-tal jaar geleden ontvreemd, maar ik had er nog wel een copietje van, samen met het aankoopbewijs van dat frame.
- De documenten van de douane heb ik ondertussen bemachtigd, alsook een Betriebserlaubnis uit Duitsland opgestuurd gekregen (MET Nederlandstalige Conformiteitsverklaring)
- Vermits het immers een Belgische moto betreft, zou ik deze zo kunnen inschrijven (wat blijkbaar nog niet het geval was (alhoewel er op het Gelijkvormigheidsattest een PVG-nummer staat).

Ik heb vernomen dat een voertuig binnen de 10 jaar van aankoop moet ingeschreven worden bij de DIV, als dit niet gebeurd is in deze periode, dan zou het NOOIT meer lukken...
Ook heb ik vernomen dat vanaf het een oldtimer betreft, dus na 30 jaar (demijne is van '81), een inschrijving dan weer wel zou lukken...


Ik post hier wel hoe het me verloopt, want volgens de douanebeambte zou deze gekeurd moeten worden in Brasschaat (?), wat me sterk lijkt, ik heb reeds het PVG-nummer.
Dit heb ik met mijn RS niet moeten doen toendertijds.
Back to top Go down
http://www.kreidler.be
 
Inschrijven van een niet-geregistreerde Belgische motorfiets
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Omschakelen van Belgische bromfiets naar motorfiets
» Ombouw naar motorfiets
» Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs
» ons Belgische imago in het buitenland
» Inschrijving bromfiets naar motorfiets pirrebmw

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Paperwork & Bureaucracy :: Tips & Links-
Jump to: